Read لماذا أعدموني؟ by Sayed Qutb Free Online


Ebook لماذا أعدموني؟ by Sayed Qutb read! Book Title: لماذا أعدموني؟
The author of the book: Sayed Qutb
Edition: الشركة السعودية للأبحاث والنشر
Date of issue: 1990
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 810 KB
City - Country: No data
Loaded: 1809 times
Reader ratings: 3.9

Read full description of the books:



كتاب منسوب للشهيد سيد قطب يقص فيه بإختصار الفترة السابقة لإعتقاله
عام 1965,و التى توقع أن تنتهى بإعدامه,و قد كان.

نبذة النيل والفرات:
هذه وثيقة خطت نسختها الأصلية يراع "سيد قطب" خلال فترة وجوده في السجن وهي مكتوبة بطلب من المحققين الذين كانوا يستجوبونه ورفاقه، ولهذا جاءت وكأنه إجابات لأسئلة محددة أو سؤال واحد عام. وفيها يختصر سيد قطب نشاطه في حركة الإخوان المسلمين من وقت التحاقه بالجماعة سنة 1953 إلى سنة 1965 وهو تاريخ انتهاءه من كتابة هذه الوثبقة، وبطريقة غير مباشرة يلقي الضوء على نشاطات الحركة وعلاقتها بالخارج والداخل خارج محيط الإخوان المسلمين، ونرجو أن لا يبادر إلى ذهن القارئ والكلام هنا للناشر أن هذه الوثيقة التي كتبها سيد قطب كاملة غير منقوصة، حيث إنها كانت قد مرت على أيد كثيرة ابتداءً من المحققين وغير المحققين من الذين حققوا مع سيد قطب، وانتهاءً كما يقول الناس لهذه الوثيقة بكبار المسؤولين في الدولة وبالتالي خضع لتهذيب وتشذيب وحذف منها والكلام هنا للناشر أيضاً "الجزء الخاص بالتعذيب الذي تعرض له الشهيد ورفاقه"


لتحميل الكتاب من هذا الرابط :
http://mmaqara2tt.com/index.php/books...


Download لماذا أعدموني؟ PDF لماذا أعدموني؟ PDF
Download لماذا أعدموني؟ ERUB لماذا أعدموني؟ PDF
Download لماذا أعدموني؟ DOC لماذا أعدموني؟ PDF
Download لماذا أعدموني؟ TXT لماذا أعدموني؟ PDF



Read information about the author

Ebook لماذا أعدموني؟ read Online! The saying that ‘The pen is mightier than the sword’ accurately describes the life-story of Sayyid Qutb ( سيد قطب ); who was an Egyptian prominent revivalist, ideologue, thinker, and a leading intellectual of the Egyptian Muslim Brotherhood (al 'Ikhwan ul- Muslimun) in the 1950s and 60s.

He is best known for his work on redefining the role of Islam in social and political change, particularly in his book Ma'alimu fi-l-Tareeq (Milestones). But the majority of his theory could be found in his extensive Qur'anic commentary(tafseer) : Fi zilal il-Qur'an (In the shade of the Qur'an); the noteworthy multi-volume work for its innovative method of interpretation; which contributed significantly to modern perceptions of Islamic concepts.

His early life was spent in an Egyptian village. Then he moved to Cairo where he received his university education between 1929 and 1933, and where he started his career as a teacher.
During his early career, Qutb devoted himself to literature as an author and critic.
Writing such novels as Ashwak (Thorns) and even elevating Egyptian novelist Naguib Mahfouz from obscurity.
In 1939, he became a functionary in Egypt's Ministry of Education (Wizarat ul-Ma'arif ).
From 1948 to 1950, he went to the United States on a scholarship to study the educational system, studying at Colorado State College of Education (Now the University of Northern Colorado).

It was during this period that Qutb wrote his first major theoretical work of religious social criticism, al-'Adala Tul-Ijtima'iyyatu Fil-Islam (Social Justice in Islam), which was published in 1949, during his time overseas.

Though Islam gave him much peace and contentment, he suffered from respiratory and other health problems throughout his life, thus he never married.

Qutb was extremely critical of many things in the United States: its materialism, brutal individualism, merciless economic system, unreasonable restrictions on divorce, sick enthusiasm for sports, "animal-like" mixing of the sexes (which went on even in churches), and lack of support for the Palestinian struggle.

Qutb discovered -very early- that the major aspects of the American life were primitive and "shocking".

His experience in the United States is believed to have formed in part the impetus for his rejection of Western values and his move towards Islam upon returning to Egypt. Resigning from the civil service, he joined the Muslim Brotherhood in the early 1950s and became editor-in-chief of the Brothers' weekly al-'Ikhwan ul-Muslimun, and later head of the propaganda section, as well as an appointed member of the Working Committee and of the Guidance Council, the highest branch.


سيد قطب إبراهيم حسين الشاذلي كاتب وأديب ومنظر إسلامي مصري وعضو سابق في مكتب إرشاد جماعة الإخوان المسلمين ورئيس سابق لقسم نشر الدعوة في الجماعة ورئيس تحرير جريدة الإخوان المسلمين. ولد في قرية موشا وهي إحدى قرى محافظة أسيوط بها تلقى تعليمه الأولي وحفظ القرآن الكريم ثم التحق بمدرسة المعلمين الأولية عبد العزيز بالقاهرة ونال شهادتها والتحق بدار العلوم وتخرج عام 1352هـ 1933م. عمل بوزارة المعارف بوظائف تربوية وإدارية وابتعثته الوزارة إلى أمريكا لمدة عامين وعاد عام 1370هـ 1950م. انضم إلى حزب الوفد المصري لسنوات وتركه على أثر خلاف في عام 1361هـ 1942م وفي عام 1370هـ 1950م انضم إلى جماعة الإخوان المسلمين وخاض معهم محنتهم التي بدأت منذ عام 1954م إلى عام 1966م وحوكم بتهمة التآمر على نظام الحكم وصدر الحكم بإعدامه وأعدم عام 1385هـ 1966م. مر سيد قطب بمراحل عديدة في حياته من حيث الطفولة ثم أدب بحت في مدرسة العقاد ثم ضياع فكري ثم توجه للأدب الإسلامي إلى أن صار رائد الفكر الحركي الإسلامي وهذه المرحلة هي التي يعرف الناس اليوم بها سيد. ويعتبر من أكثر الشخصيات تأثيرًا في الحركات الإسلامية التي وجدت في بداية الخمسينيات من القرن الماضي، له العديد من المؤلفات والكتابات حول الحضارة الإسلامية، والفكر الإسلامي. هو الابن الأول لأمه بعد أخت تكبره بثلاث سنوات وأخ من أبيه غير شقيق يكبره بجيل كامل. وكانت أمه تريد منه أن يكون متعلمًا مثل أخواله كما كان أبوه عضوًا في لجنة ا


Reviews of the لماذا أعدموني؟


AIDEN

Despite the criticism, I liked the book!

GABRIEL

The best ... And the most interesting, bright, fascinating ...

SOFIA

An interesting book, not like the other

ZACHARY

I recommend it.

BEATRICE

Why do you need to drive a phone?




Add a comment




Download EBOOK لماذا أعدموني؟ by Sayed Qutb Online free

PDF: -.pdf لماذا أعدموني؟ PDF
ERUB: -.epub لماذا أعدموني؟ ERUB
DOC: -.doc لماذا أعدموني؟ DOC
TXT: -.txt لماذا أعدموني؟ TXT